Kakšen odnos imate do poslovnih in promocijskih daril? Gledate nanje kot na strošek ali kot na vložek oziroma investiranje v prihodnje poslovne rezultate?
Poslovna in promocijska darila niso zgolj izdelki, s katerimi razveselimo lokalno skupnost, zaposlene, svoje stranke in poslovne partnerje ob novem letu zato, ker se enostavno »spodobi«, da nekaj podarimo. Gre za izdelke, s katerimi poskrbimo predvsem za dvoje: obdarjencu z njimi sporočamo, da ga cenimo kot svojega partnerja in smo mu za partnerstvo hvaležni, prav tako pa na enostaven način skrbimo za promocijo svoje blagovne znamke.
Promocijska darila kot poceni oglaševanje
Promocijska darila so običajno v obliki uporabnih predmetov in nimajo visoke vrednosti, njihov učinek pa nam lahko prinese veliko uspeha. Si ne morete privoščiti oglaševanja na oglasnih panojih? Nič hudega! Natisnite svoj logotip na majice ali čepice, z njimi opremite svoje zaposlene ter stranke, morda tudi kakšen klub ali društvo, pa boste imeli tako rekoč žive oglase.

S tem, ko se vaša blagovna znamka pojavlja na najrazličnejših praktičnih predmetih, boste imeli doseg, ki pogosto prekaša celo doseg televizijskih oglasov, še bolje pa je, če lahko takšno vrsto »reklame« osredotočite tako, da je prav pred očmi vaše ciljne skupine. Če se ukvarjate s prodajo lastnih ali tujih izdelkov in storitev v obliki maloprodaje, se namreč izplača pokriti kar največji segment, če ste bolj osredotočeni na veleprodajo oziroma B2B, pa so možnosti specifikacije oziroma targetiranja še boljše.
Poslovna darila kot opomnik poslovnim partnerjem
Če lahko promocijska darila ponudimo tako rekoč vsakomur, pa so poslovna darila bolj kot ne namenjena našim večjim partnerjem, torej ne individualnim kupcem. Kako jih izberemo? Obrnili smo se na podjetje Habeco, kjer so nam povedali, da imajo prava poslovna darila običajno nekoliko višjo vrednost kot tipična promocijska darila, pri katerih gre pogosto za »drobnarije«. Poslovna darila so običajno takšna, da z njimi izkažemo dovolj veliko mero hvaležnosti za sodelovanje, poleg tega pa velja pomisliti na to, da morajo biti vedno pri roki.

Poslovno darilo ne bi smelo biti takšno, da ga ima obdarjenec doma, temveč nekaj praktičnega, kar uporablja pri svojem poslu. Tako smo mu ves čas pred očmi in ga vedno znova opominjamo nase, s tem pa ga nagovarjamo h klicu oziroma k novemu naročilu. S poslovnim darilom si torej pridobimo njegovo pozornost.
Drugi psihološki učinki poslovnih in promocijskih daril
Kljub temu, da naj bi ljudje načeloma vedeli, da nam ni v življenju nič podarjeno in dejansko vsako stvar plačamo, na to v vsakdanjem življenju hitro pozabimo. Če smo od nekega podjetja prejeli poslovno darilo, se čutimo obvezane, da zanj izkažemo hvaležnost. Tudi v primeru, da nam ob prejemu promo darila zagotovijo, da od nas ne pričakujejo ničesar, nas kljuva v podzavesti – to podjetje ima gotovo večjo možnost, da pri njem kupimo izdelek ali plačamo storitev v prihodnosti. Potrošnik se ne bo obrnil na konkurenco. Ko bo potreboval izdelek ali storitev, bo raje šel tja, kjer je dobil darilo, saj čuti obvezo, poleg tega pa »so bili do njega že v preteklosti tako pozorni in prijazni«.
Se vam poslovna in promocijska darila še vedno zdijo strošek ali ste nanje pričeli gledati v drugačni luči?