Ste tudi vi eden izmed tistih, ki se že dlje časa ukvarjajo z idejo o postavitvi spletnega bloga? Potem je skrajni čas, da od besed preidete k dejanjem in svojo idejo realizirate. Kje začeti? Zagotovo z razmislekom, o čem boste na blogu sploh pisali in komu bodo vaši prispevki namenjeni. Boste pisali o sebi, svojih doživetjih, potovanjih in podobnem? Boste blog posvetili dejavnosti, s katero se ukvarjate profesionalno ali v prostem času? Ali pa boste na blogu delili poslovne nasvete, morda o priložnostih za zaslužek na spletu?
1. korak – priprava prvih prispevkov
Za začetek torej razmislite, o čem boste pisali. Vzemite list papirja in pisalo ter si zabeležite vsaj 10 naslovov (ali vsaj okvirnih tematik), ki jih boste na svojem blogu predstavili najprej. Če boste pri tem imeli težave, preglejte tuje bloge, kjer boste zagotovo našli več kot dovolj idej. Vzemite si čas in pripravite vseh 10 prispevkov – najbolje kar v urejevalniku Word ali kakšenem podobnem programu. S slikami lahko še nekoliko počakate, saj bodo predvsem njihove dimenzije odvisne od grafične predloge, ki jo boste izbrali v enem izmed naslednjih korakov.
2. korak – registracija domene
Zdaj ste torej prepričani, da z blogom mislite resno, zato je čas za registracijo domene. Na izbiro imate kar nekaj končnic, ki jih lahko uporabite za ta namen. Če boste blog pisali v slovenščini, bo najbolje izbrati domeno .si. V kolikor pa mislite pisati v angleščini, bi izbrali .com ali .net.
Najverjetneje vas skrbi, da bo želeno ime že zasedeno (še posebej v kombinaciji s .com). Naj vam na tem mestu podamo odličen nasvet, ki pride prav tudi za bloge v slovenščini. Nedolgo nazaj je bila uvedena domenska končnica .blog, s katero lahko svoj spletnih dnevnik predstavite v povsem drugi luči. Z uporabo omenjene domenske končnice bo vaš blog zagotovo izstopal, hkrati pa boste imeli na voljo tudi mnogo več prostih domenskih imen.
Več o registraciji domene .blog si lahko preberete v prispevku: Ste že registrirali svojo .blog domeno?
3. korak – zakup spletnega gostovanja
Poleg spletnega naslova (domene) boste potrebovali tudi prostor na spletu, kjer bo shranjena vaša stran. To vam nudi storitev »spletno gostovanje«, kjer pri ponudniku gostovanja zakupite določen obseg spletnega prostora. Najbolje bo, da tega zakupite kar tam, kjer ste registrirali domeno. Veliko registrarjev namreč ponuja tudi spletno gostovanje, obe storitvi pa je pametno imeti pod isto streho.
Za potrebe bloga bo pravo izbiro predstavljalo deljeno spletno gostovanje. To je najcenejša oblika storitve, katere glavna značilnost je, da na enem strežniku gostuje veliko število spletnih strani. Na tem strežniku torej ne boste imeli bloga le vi, temveč bodo na njem gostovala tudi spletišča drugih naročnikov. To naj vas ne skrbi, saj so paketi gostovanja posameznih naročnikov med seboj povsem ločeni.
4. korak – izbira platforme in grafične predloge
Verjetno ste že seznanjeni s tem, da je bilo za namen bloganja razvitih več spletnih platform, npr. WordPress, Joomla in Drupal. Na vseh izmed omenjenih se sicer da postaviti tudi spletno stran v pravem pomenu besede ali celo spletno trgovino. Že veste, kater sistem boste izbrali? Če ste se v tej smeri že kaj pozanimali, ste zagotovo naleteli na podatek, da je najbolj priporočljiva uporaba sistema WordPress. Podatek vsekakor drži!
WordPress je uporabniku prijazen sistem, ki omogoča enostavno razširljivost. To pomeni, da svojemu blogu lahko preprosto dodate želeno funkcionalnost – npr. kontaktni obrazec, obrazec za naročanje na e-novice, galerijo slik in podobno. Odlično je tudi to, da na spletu lahko najdemo navodila za uporabo sistema WordPress v slovenskem jeziku.
Ko boste imeli WordPress nameščen, bo potrebno izbrati še grafično predlogo. Teh je praktično neomejeno, tako brezplačnih kot plačljivih. Izbrano predlogo lahko aktivirate kar v administraciji svojega bloga, kar pomeni, da lahko z le enim ali dvema klikoma preverite, kako vaš blog izgleda v kombinaciji z izbrano grafično predlogo. Zelo enostavno in priročno!
5. korak – objava prispevkov in privabljanje obiskovalcev
Ste upoštevali 1. korak in imate pripravljenih vsaj 10 prispevkov? Priporočamo vam, da ne objavite vseh naenkrat. Za začetek objavite tri, ostale pa objavljajte postopoma, npr. enega na pet dni. Vmes že pripravljajte nove prispevke, ki jih boste objavili kasneje. Vedno imejte »v rezervi« vsaj dva ali tri prispevke, da jih boste lahko objavili, ko vas ne bo (npr. ko boste na dopustu ali bolni ležali v postelji).
Najtežji del bloganja je privabljanje obiskovalcev. Pri tem je nedvomno najpomembnejše to, da pišete zanimive prispevke, ki jih bo vaša ciljna publika z veseljem prebirala. Za pripravo vsakega prispevka si torej vzemite dovolj časa za načrtovanje in pisanje. Nove prispevke promovirajte prek socialnih omrežij, sem ter tja pa napišite tudi prispevek za objavo na tujem blogu, iz tega prispevka pa ne pozabiti narediti povezave do svojega bloga.
Na začetku bo šlo počasi, sčasoma pa vse hitreje in uspešneje. Spoznali boste druge blogerje, s katerimi se boste dogovorili za sodelovanje, morda vas kontaktirajo tudi podjetja, ki bodo na vašem blogu želela oglaševati svoje izdelke ali storitve.